Naujienos

Vieša paslaptis, kad sveikatai ir aplinkai kenksmingos automobilinės medžiagos vis dar atsiduria ten, kur joms ne vieta – prie namų esančiuose šiukšlių konteineriuose, krosnyse ar tiesiog pamiškėse.

Automobilių pramonė pastaruoju metu išgyveną „žaliąją“ revoliuciją. Ekspertai sutinka, kad ateitis priklauso ekologiškoms transporto priemonėms, kurios bus varomos alternatyviais degalais, neteršiančiais gamtos. Vien Lietuvoje, remiantis „Regitros“ pateikiamais kovo 1 d. duomenimis, buvo užregistruoti 688 elektromobiliai, hibridinių automobilių – 9294 vnt. Nuo 2014 m. elektromobilių šalyje padaugėjo daugiau nei 10 kartų (nuo 63 iki 688), tuo metu hibridinių transporto priemonių mastas dar didesnis.

Pripažįstama, kad visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, iš dalies ar visiškai elektra varomų transporto priemonių tik daugės, o tai kelia susirūpinimą šalies atliekų tvarkytojams. Nors hibridinių automobilių bei elektromobilių akumuliatorių atliekos kol kas retenybė, greitai ateis laikas, kai teks spręsti šią problemą. Ar Lietuva tam jau pasiruošusi?

Viena daugiausiai atliekų sukuriančių pramonės šakų išsivysčiusiose valstybėse yra automobilių gamyba. Automobilinių atliekų tvarkymas ir perdirbimas antriniam panaudojimui tampa vis efektyvesnis ir jau dabar automobiliai yra didžiausiais mastais perdirbama vartojimo prekė pasaulyje.

Bjurstantys orai vairuotojams vis labiau primena apie būtinybę vasarines padangas pasikeisti į žiemines. Kiekvienais metais artėjant lapkričiui prasideda tikras padangų keitimo bumas, mat Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad nuo paskutiniojo rudens mėnesio 10 dienos privalu važinėti automobiliais tik su žiemos sezonui pritaikytomis padangomis. Dauguma vairuotojų puikiai žino apie šį įpareigojimą, tačiau toli gražu ne visi nutuokia apie kitą ne mažiau svarbią prievolę – tinkamai pasirūpinti naudoti jau nebetinkamomis padangomis.

Jei turite automobilį, tuomet tiesiogiai ar ne susiduriate ir su pavojingosiomis atliekomis. Tokių susidaro eksploatuojant bet kurį automobilį. Be to, tikėtina, kad jūsų transporto priemonėje naudojamos ir iš naujam gyvenimui prikeltų pavojingųjų atliekų pagamintos dalys. Tad kokios yra pagrindinės pavojingosios automobilinės atliekos ir koks dažniausiai yra jų likimas – pasakoja pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo įmonės „Žalvaris“ komercijos direktorius Paulius Repšys.